#digitális oktatás

„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”
 

„Miért? Digitális oktatás lesz? Jaj, de jó, egész nap biciklizhetek az utcán!”

Majdnem pontosan egy évre a hirtelen bejelentett iskolabezárás után most újra tantermen kívüli digitális munkarendre állnak át az iskolák. A lépés várható volt, de nem sokkal felkészültebb a rendszer erre, mint egy éve. A pedagógusok és a szülők azt remélik, hogy tényleg csak áprilisig tart a lezárás, mert most már konkrét tapasztalatok mutatják: a távoktatás nemhogy nem hatékony, sok helyen nem is működik.


Szigorításpárti a szavazásunkat kitöltő olvasóink többsége
 

Szigorításpárti a szavazásunkat kitöltő olvasóink többsége

Bár Müller Cecília országos tiszti főorvos szerdai szavaiból kihallható, hogy további korlátozásra készülhet a kormány, a részleteket csak másnap lehet megismerni. Olvasóinktól kértük, mondják el véleményüket: támogatnak-e további szigorítást, bezárnák-e az iskolákat, óvodákat, boltokat, és bevezetnék-e az FFP2-maszkot. A válaszok többségénél az látszik, olvasóink támogatni tudnának további szigorításokat.

hvg.hu hvg.hu



A jövő felsőoktatása izgalmasabb lehetőségeket rejt, mint elsőre gondolná
 

A jövő felsőoktatása izgalmasabb lehetőségeket rejt, mint elsőre gondolná

Abakusz, palatábla, vagy akár csak néhány kavics a földön: az illusztrálási, vizualizációs megoldások a kezdetektől fogva végig kísérik a tanítás történetét. Egy olyan egyetemi kampusz, amely a legmodernebb szemlélettel közelít mind a tudományokhoz, mind az oktatáshoz, ma már a megjelenítő rendszerek terén is a csúcstechnológiát választja.

Samsung Samsung


És még ezt is kibírta a közoktatás
 

És még ezt is kibírta a közoktatás

A koronavírus felborította a közoktatás működését, egyik pillanatról a másikra kellett átállnia az iskoláknak a távoktatásra, diákoknak a távtanulásra. Nem mindenütt hatékonyan, de a pedagógusok jó része azért megpróbált megbirkózni a feladattal, a tapasztalatok pedig még akár jó irányba is változtathatják az egyszer majd újra offline módba kapcsolt iskolákat is.



Prievara Tibor: Ott ülnek a gyerekek a Zoom-órákon leolvadt aggyal, zoombiként a gép előtt
 

Prievara Tibor: Ott ülnek a gyerekek a Zoom-órákon leolvadt aggyal, zoombiként a gép előtt

Ha egy diáknak megtartanak hat órát egy nap, és ő egyszer sem szólal meg, akkor feltételezhetjük, hogy nem sok mindet tanult – mondja Prievara Tibor tanár, digitálisoktatás-szakértő, aki ezeket a diákokat el is nevezte zoombiknak. Úgy véli, nem sokat tanultunk a tavaszi karanténoktatásból, mára elvált a digitális tanítás a digitális tanulástól, az iskolának az lett a lényeg, hogy papíron letudják az oktatást, hogy az milyen hatékony, kevéssé számít.


„Tökéletes digitális oktatatást lehet csinálni akár eszköz nélkül is”
 

„Tökéletes digitális oktatatást lehet csinálni akár eszköz nélkül is”

Újra távoktatásra álltak át a középiskolák, de a tavaszi hónapok tapasztalatai nemigen épültek be a tanítási gyakorlatba. Digitális oktatásról a legtöbb esetben szó nincs, az ugyanis nem pusztán a technológia használatáról szól, mint inkább szemléletváltásról, amely a kreativitást és a kritikai gondolkodás képességének átadását állítja az oktatás középpontjába.


 

"Alig várom, mikor jelentik be, hogy az általános iskolákat is bezárják"

Az általános iskolák bezárása nélkül lehetetlen száz százalékosan megvédeni a koronavírustól a veszélyeztetett korú tanárokat, vélik a hvg.hu-nak nyilatkozó intézményvezetők. A kormányrendelet ugyan ad hatásköröket az igazgatóknak, de azzal legfeljebb a maszkviselés szigorítását érhetik el. Bár sokan szeretnék, jogilag azt sem tehetik meg, hogy a krónikus beteg kollégák számára saját hatáskörben elrendeljék a digitális munkavégzést. Mégis akad olyan intézmény, amely már korábban meglépte, csak egy kis jóindulatra volt szükség a fenntartó részéről.